Fotografowanie zwierząt

Witajcie, 
Chciałbym dzisiaj napisać o fotografowaniu zwierząt domowych. Szczególnie o psach - bo na razie tylko psy fotografowałem. Chciałbym podzielić się swoim małym doświadczeniem w tym rodzaju fotografii.
Psy fotografowałem w swoim mini studio domowym a także doświadczenie w plenerze. Ja chciałem zrobić zdjęcie portretowe z pozowaniem zwierząt, chociaż zachęcam też do reportażu. Zdjęcia które pokazują zwierzęta w ich codziennym życiu są też mega.
Na co, moim zdaniem trzeba zwrócić uwagę:

  1. Najważniejsze, jak na mnie, właściciel  musi wiedzieć czy jego pies nie boi się robić zdjęć.
  2. Podczas sesji właściciel i fotograf muszą zachowywać spokój - pies to wszystko czuje i w innym wypadku odmówi posłuszeństwa.
  3. Fotograf musi zapytać klienta jakie pies umie robić sztuczki i jakie obowiązkowe kadry psa chciałby  mieć.
  4. Właściciel musi brać aktywny udział w sesji - wydawać komendy, nagradzać i chwalić psa.
  5. W moim przypadku ja musiałem sprawdzić czy pies nie boi się światła od lampy błyskowej.
  6. Fotograf musi pamiętać o ostrości na oczach - zasada taka sama jak przy fotografowaniu ludzi.
  7. Fotograf nie może stać na miejscu - cały czas trzeba szukać ciekawej pozycji do zdjęć.
  8. Musimy pamiętać że pies szybko traci zainteresowanie. To dla niego jak gra. Dlatego nie możemy od psa za wiele wymagać i denerwować się na niego.
Do postu dodaję swoje zdjęcia psów w plenerzę i w studio. Wszystkim życzę miłego dnia i zdrowia. Uważajcie na siebie i zostańcie w domach.






Komentarze

Popularne posty